Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne i opiekuńcze na miesiąc marzec:
dbanie o estetyczne wykonanie pracy plastycznej,
dokonywanie analizy i syntezy na poziomie głoski i sylaby,
doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej, orientacji w przestrzeni.
doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania w dostępnym dla siebie zakresie,
doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów
doskonalenie umiejętności myślenia logicznego,
kształtowanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń,
odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 10,
określanie zmian zachodzących w życiu zwierząt wiosną, poznawanie zwierząt żyjących w różnych środowiskach, zachowania się wybranych zwierząt,
porównywanie liczebności zbiorów, wyodrębnianie części wspólnej zbiorów,
poszerzanie wiadomości na temat zwierząt morskich, poznanie wpływu zanieczyszczenia wód na pióra ptaków.
poznawanie drogi, jaką pokonują ptaki podczas wędrówek,
poznawanie stanów skupienia wody i ich właściwości,
rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter – Z,C,U,Ł
rozwijanie mowy, myślenia przyczynowo - skutkowego, aktywności badawczej,
rozwijanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń,
rozwijanie słuchu fonematycznego,
rozwijanie sprawności fizycznej, manualnej, świadomości własnego ciała,
rozwijanie umiejętności posługiwania się w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspekcie kardynalnym i porządkowym, w zakresie 10,
rozwijanie zdolności prawidłowej reakcji na ustalone sygnały, tworzenie warunków sprzyjających dzieleniu się wiedzą/ doświadczeniami na temat środowiska przyrodniczego.
wyjaśnienie pojęć: ptaki, ssaki, owady, znaczenia barw w świecie zwierząt,
wzbogacanie wiedzy na temat pierwszych wiosennych kwiatów,
wzbogacanie wiedzy na temat życia pszczół i ich znaczenia w życiu człowieka,
wzbogacanie wiedzy o zwierzętach egzotycznych,
zachęcanie do obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie wiosną, wiązanie ich z aktualną porą roku,
zapoznanie z ludowym zwyczajem topienia marzanny.
,,Marcowe kaprysy" - wiersz
Wymieszał marzec pogodę w garze,
Ja wam tu zaraz wszystkim pokażę.
Śnieg i przymrozki, deszczową słotę,
słońca promieni dorzucę trochę.
Domieszam powiew wiatru ciepłego
Smutno by w marcu było bez niego.
Deszczu ze śniegiem troszeczkę dodam
Będzie prawdziwa marcowa pogoda.
"Mieszkańcy lasów, łąk i pól" - piosenka
Lubię chodzić na spacery
i poznawać świat,
już zwierzęta naszych lasów
bardzo dobrze znam.
Ref.: Piękne jelenie, sarny i lisy,
jeże i rude wiewiórki.
I leśne ptaki – dzięcioły, wilgi,
rudziki, sikorki, sójki.
Lubię chodzić na spacery
i poznawać świat,
już zwierzęta łąk kwiecistych
bardzo dobrze znam.
Ref.: Barwne motyle, śliczne biedronki,
osy i trzmiele, chrabąszcze.
I pracowite mrówki, i pszczoły,
skaczące koniki polne.
Lubię chodzić na spacery
i poznawać świat,
już zwierzęta pól zielonych
bardzo dobrze znam.
Ref.: Dumne bażanty i kuropatwy.
Przepiórki. A w ziemi krety.
Dżdżownice, które spulchniają glebę,
ropuchy, żaby i myszy.