ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
- Kształtowanie poczucia przynależności narodowej; prezentacja mapy Polski, wyjaśnienie słowa „ojczyzna”; zapoznanie z symbolami narodowymi;
- Poznawanie siebie jako członka wspólnoty rodzinnej; kształtowanie szacunku do rodziny oraz osób starszych;kształtowanie więzi uczuciowej z rodziną;
- Zapoznanie z pracą listonosza, wzbogacanie słownika o wyrażenia związane z pocztą; zapoznanie z adresowaniem listu, aby mógł dotrzeć do adresata;
- Zapoznanie ze sposobami przygotowywania się do zimy ludzi zwierząt;
- Uważne słuchanie tekstów literackich i analizowanie ich treści;
- Rozwijanie umiejętności matematycznych; stosowanie określeń: na, w i obok; układanie elementów zgodnie z poleceniem; doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na wielkość i kolor; nauka przeliczania w zakresie 5; poszerzanie wiedzy na temat kształtów – trójkąt; tworzenie prostych rytmów;
- Motywowanie do wypowiadania się w różnorodnych formach plastycznych;
- Nauka piosenek i pląsów;
- Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom;
- Rozwijanie sprawności fizycznej poprzez udział w zabawach ruchowych i ćwiczeniach.
,,Katechizm polskiego dziecka’’
Autor: Władysław Bełza
– Kto ty jesteś?
– Polak mały.
– Jaki znak twój?
– Orzeł biały.
– Gdzie ty mieszkasz?
– Między swemi.
– W jakim kraju?
– W polskiej ziemi.
– Czem ta ziemia?
– Mą ojczyzną.
– Czem zdobyta?
– Krwią i blizną.
– Czy ją kochasz?
– Kocham szczerze.
– A w co wierzysz?
– W Polskę wierzę.
– Coś ty dla niej?
– Wdzięczne dziecię.
– Coś jej winien?
– Oddać życie.
,,Rodzinny portrecik’’
Na moim obrazku uśmiechnięte miny,
bo rysuję buzie kochanej rodziny.
Ref. To rodzinny jest portrecik,
który każdy dobrze zna:
mama, tata, babcia, dziadek,
siostra, brat i ja.
Każda buzia czysta, jasna i rumiana
– wszystkie roześmiane od samego rana.
Ref. To rodzinny jest portrecik,
który każdy dobrze zna:
mama, tata, babcia, dziadek,
siostra, brat i ja.


