Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne i opiekuńcze na miesiąc luty:

rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie;
Zapoznanie z wyglądem graficznym litery „W”, „w”, „P”, „p”, „Z”, „z”
Zapoznanie z wyglądem graficznym cyfry 9
budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg); konstruowanie z tworzywa przyrodniczego, korka, drutu, papieru, wełny.
dbanie o higienę poprzez codzienne mycie całego ciała, mycie zębów po posiłkach, samodzielne korzystanie z toalety, mycie rąk, zwłaszcza po pobycie w toalecie i po zabawie na świeżym powietrzu, utrzymywanie w czystości odzieży, obuwia; zwracanie uwagi na estetyczny wygląd, samodzielne ubieranie się i rozbieranie, dbanie o rzeczy osobiste, codzienne zmienianie bielizny, nieużywanie cudzych grzebieni, szczotek, ręczników, zachowywanie porządku w miejscu zabawy;
unikanie zachowań agresywnych, powstrzymywanie ich, dążenie do kompromisu;
sylabizowanie w toku zabaw, np. naśladowanie mowy robota, lalki;
porównywanie szacunkowe liczebności zbiorów, np. poprzez łączenie w pary ich elementów, nakładanie ich na siebie;
nazywanie figur geometrycznych;
stopniowe poznawanie określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni;
rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego;
porównywanie szacunkowe liczebności zbiorów, np. poprzez łączenie w pary ich elementów, nakładanie ich na siebie;

„Kosmos” - wiersz

Kosmos jest ogromny i wciąż niezbadany,
ale osiem planet bardzo dobrze znamy.
One nieprzerwanie krążą wokół Słońca.
A Słońce to gwiazda, jasna i gorąca.
Merkury jest najmniejszy i krąży powoli.
Wenus, widoczna z daleka, to najgorętsza planeta.
Ziemia – to tu mieszkamy, na niej powstało życie.
Mars jest w kolorach czerwieni, sporo tu skał i kamieni.
Jowisz z wszystkich największy, z Wielką Czerwoną Plamą.
Saturn ma siedem pierścieni, barwami toffi się mieni.
Uran, błękitna kula, jakby mgłą otoczona.
Neptun na końcu wiruje, tu zimno nie ustępuje.

„Dinozaury” – piosenka

I. Czy dinozaur większy był od szafy?,
A może wyższy był od żyrafy?
Czy był gruby tak jak nosorożec?
I taki wielki jak wieżowiec?

Ref: Dinozaury dawno temu żyły.
I prawie wszystkie bardzo duże były.
Triceratopsy, tyranozaury,
pterodaktyle i brontozaury.
Dużo jadły, dużo piły,
więc miały bardzo dużo siły.

II. Gdyby ciężarówka przyjechała
różnym jedzeniem wypchana cała,
czy to dinozaurom by starczyło?
Czy to za mało by im było?

III. A jaskinie, w których one spały,
czy były wielkie? Jak wyglądały?
Czy zmieściłoby się tam przedszkole
lub słoneczników całe pole?