Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze i opiekuńcze na miesiąc marzec:

zwracanie uwagi na kulturę spożywania posiłków;
samodzielne rozbieranie się i ubieranie oraz dbanie o swoja garderobę;
rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce;
uczestniczenie w zabawach konstrukcyjno-technicznych, wykorzystujących doświadczenia zbierane podczas poznawania środowiska technicznego,
przebywanie na świeżym powietrzu: uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych;
uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych;
wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw;
dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich;
przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie;
dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich;
podejmowanie prób posługiwania się przyborami i narzędziami zgodnie z ich przeznaczeniem;
stosowanie w wypowiedziach właściwych form fleksyjnych wszystkich odmiennych części mowy: czasownika, rzeczownika, zaimka, przymiotnika, liczebnika;
wypowiadanie się złożonymi zdaniami, stosowanie kilkuzdaniowej wypowiedzi;
odpowiadanie na pytania, poprawne formułowanie pytań;
słuchanie zdań, wyodrębnianie w nich słów; liczenie słów w zdaniach; układanie zdań z określonej liczby słów; określanie kolejności słów w zdaniach;
wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą;
rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich;
tworzenie sylab z poznanych liter i ich odczytywanie;
klasyfikowanie przedmiotów pod względem jednej cechy;
rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego;
rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich – U,u, l, L, C, c, F, f,
zapoznanie z zapisem liczby 10,
poznawanie oznak wiosennej pogody,
poznanie definicji zwrotów: ubierać się na cebulkę, w marcu jak w garncu,
rozwijanie świadomości występowania różnorodnych zjawisk atmosferycznych,
kształtowanie umiejętności prowadzenia kalendarza pogodowego,
rozwijanie wiedzy na temat działania gospodarstwa wiejskiego,
utrwalenie znajomości nazw zwierząt hodowlanych i budynków będących częścią gospodarstwa,
poznanie i utrwalenie znajomości nazw młodych zwierząt hodowlanych.

„Kto puka do drzwi?” - piosenka

Puk, puk, puk, puk, kto puka do drzwi?
Puk, puk, puk, puk, ja wiem, że to ty!!!
Puk, puk, puk, puk, ogrzewasz mi twarz coraz więcej i mocniej co dnia.
Puk, puk, puk, puk, kto puka do drzwi?
Puk, puk, puk, puk, ach wiosno! To ty!
Puk, puk, puk, puk, tu ptak, a tam kwiat!
Wszystko budzi się - budzę się ja!

ref. Budzę i nie marudzę, że czasem wieje, że czasem grzmi.
Budzę i nie marudzę - otwieram okna, uchylam drzwi.
Budzę i nie marudzę, że czasem wieje, że czasem grzmi.
Budzę i nie marudzę - otwieram okna, uchylam drzwi.

Puk, puk, puk, puk, kto puka do drzwi?
Puk, puk, puk, puk, ja wiem, że to ty!!!
Puk, puk, puk, puk, na niebie malujesz błękity - zachwycasz tym nas.
Puk, puk, puk, puk, kto puka do drzwi?
Puk, puk, puk, puk, ach wiosno! To ty!!!
Puk, puk, puk, puk, szczęśliwa się budzę, bo budzi się dziś cały świat!

ref. Budzę...

Wiersz „ W marcu jak w garncu”

Wiosna! Wiosna! Koniec zimy!
Ależ wszyscy się cieszymy!
Ciepły wietrzyk, śnieg topnieje,
Kwitnie krokus, słońce grzeje…

Aż tu nagle deszcz ze śniegiem!
Rzeką płyną kry szeregiem.
Mróz uścisnął świat na nowo.
Z szafy kurtkę weź zimową!

Po południu – mróz ucieka.
Ptaki słychać już z daleka.
Ciepły deszczyk. Śnieg topienie. A wieczorem…?
Mrozem wieje!

Marzec pąki drzew rozwiesza.
Marzec nam w pogodzie miesza.
Zimę z wiosną w kółko toczy.
Marzec lubi nas zaskoczyć!