ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

  • Kształtowanie poczucia przynależności narodowej; prezentacja mapy Polski, wyjaśnienie słowa „ojczyzna”; zapoznanie z symbolami narodowymi;
  • Poznawanie siebie jako członka wspólnoty rodzinnej; kształtowanie szacunku do rodziny oraz osób starszych;kształtowanie więzi uczuciowej z rodziną;
  • Zapoznanie z pracą listonosza, wzbogacanie słownika o wyrażenia związane z pocztą; zapoznanie z adresowaniem listu, aby mógł dotrzeć do adresata;
  • Zapoznanie ze sposobami przygotowywania się do zimy ludzi zwierząt;
  • Uważne słuchanie tekstów literackich i analizowanie ich treści;
  • Rozwijanie umiejętności matematycznych; stosowanie określeń: na, w i obok; układanie elementów zgodnie z poleceniem; doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na wielkość i kolor; nauka przeliczania w zakresie 5; poszerzanie wiedzy na temat kształtów – trójkąt; tworzenie prostych rytmów;
  • Motywowanie do wypowiadania się w różnorodnych formach plastycznych;
  • Nauka piosenek i pląsów;
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom;
  • Rozwijanie sprawności fizycznej poprzez udział w zabawach ruchowych i ćwiczeniach.

,,Katechizm polskiego dziecka’’
Autor: Władysław Bełza

– Kto ty jesteś?
– Polak mały.
– Jaki znak twój?
– Orzeł biały.
– Gdzie ty mieszkasz?
– Między swemi.
– W jakim kraju?
– W polskiej ziemi.
– Czem ta ziemia?
– Mą ojczyzną.
– Czem zdobyta?
– Krwią i blizną.
– Czy ją kochasz?
– Kocham szczerze.
– A w co wierzysz?
– W Polskę wierzę.
– Coś ty dla niej?
– Wdzięczne dziecię.
– Coś jej winien?
– Oddać życie.

 

,,Rodzinny portrecik’’

Na moim obrazku uśmiechnięte miny,
bo rysuję buzie kochanej rodziny.

Ref. To rodzinny jest portrecik,
który każdy dobrze zna:
mama, tata, babcia, dziadek,
siostra, brat i ja.

Każda buzia czysta, jasna i rumiana
– wszystkie roześmiane od samego rana.

Ref. To rodzinny jest portrecik,
który każdy dobrze zna:
mama, tata, babcia, dziadek,
siostra, brat i ja.