Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne i opiekuńcze na miesiąc czerwiec:

Wzbogacanie wiedzy na temat dzieci z różnych stron świata; kształtowanie pozytywnej postawy wobec osób niepełnosprawnych ,uświadomienie konieczności niesienia pomocy osobom niepełnosprawnym; kształtowanie prawidłowych postaw społecznych, wyjaśnienie pojęcia przyjaźń;
Utrwalanie nazw kontynentów, wskazywanie ich na globusie; przypomnienie miejsc letniego wypoczynku; poznawanie historii powstania bursztynu oraz sposobów jego wykorzystania;
Utrwalenie wiadomości na temat charakterystycznych cech lata; omówienie zasad bezpieczeństwa obowiązujących w różnych miejscach wakacyjnego wypoczynku; uświadomienie dzieciom, zbliżającej się chwili rozstania;
Utrwalenie nazw owoców egzotycznych; poszerzanie wiedzy przyrodniczej; wzbogacanie wiedzy o instrumentach afrykańskich; wzbogacanie zainteresowania kulturą Afryki;
Budzenie zainteresowania literami, dokonywanie analizy i syntezy na poziomie głoski i sylaby, rozwijanie słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter ;
Rozwijanie umiejętności wypowiadania się w różnych sytuacjach; rozwijanie umiejętności budowania zdań; usprawnianie spostrzegania słuchowego i aparatu artykulacyjnego;
Uważne słuchanie tekstów literackich i analizowanie ich treści; tworzenie dłuższych logicznych wypowiedzi; rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego;
Rozwijanie umiejętności matematycznych - doskonalenie orientacji przestrzennej, orientacji na kartce papieru; doskonalenie rozumowania matematycznego, doskonalenie umiejętności wyodrębniania rytmu z podanej sekwencji elementów; doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych; doskonalenie umiejętności łączenia części w całość; doskonalenie umiejętności układania prostych zadań z treścią i ich rozwiązywania; doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według podanych kryteriów;
Motywowanie do wypowiadania się w różnorodnych formach plastycznych;
Przypomnienie i nauka piosenek i pląsów;
Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom; utrwalenie nazw i brzmienia instrumentów perkusyjnych;
Rozwijanie sprawności fizycznej poprzez udział w zabawach ruchowych i ćwiczeniach; rozwijanie świadomości własnego ciała.

,,Pożegnanie przedszkola’’ - wiersz

Lato się śmieje, czas na wakacje!
Pa, pa, zabawki! Żegnaj, przedszkole!
Zawsze będziemy o was pamiętać,
stawiając krzywe literki w szkole.
Starszak potrafi:
budować wieże,
rozpoznać w książkach najdziksze zwierzę, układać puzzle,
kroić warzywa,
wie, że się pokłuć można w pokrzywach.
Zna pory roku,
kierunki świata,
wie, że na miotle nie da się latać,
sam się ubiera,
buty sznuruje,
mówi: „przepraszam, proszę, dziękuję”.
Umie zadzwonić
na pogotowie,
wie, że się nie da chodzić na głowie,
zasady ruchu
zna doskonale
i po ulicy nie biega wcale.
Lubi teatrzyk,
śpiewa piosenki,
wie, czym się różni słoń od sarenki,
pieluch nie nosi
ani śliniaka.
To są zalety dziecka starszaka.
– Kwiatek dla pani. Cmok dla maluchów.
Trochę nam smutno… Pa, pa, przedszkole!
Lecz czy będziemy mogli tu wrócić,
gdy nam się znudzi w tej nowej szkole…?

 

"Dzieci całej ziemi" - piosenka

Na całej Ziemi mieszkają dzieci.
To samo słońce w górze im świeci.
Każde chce kochać tatę i mamę.
Każde chce zawsze być przez nich kochane.

Ref.: Jesteśmy dziećmi. To nasz świat.
Czy ktoś ma mniej czy więcej lat.
Mamy marzenia, a spełniać je
to jest nasz cel, to jest nasz cel.
Lubimy żarty, figle też,
śmiech i zabawy, słońce i deszcz.
Przyjaciół wielu lubimy mieć
i lody, lody, lody jeść!

Na całej Ziemi dzieci jest wiele
i wszystkie lubią w morzu kąpiele.
Lubią spacery, lubią huśtawki,
bajki, piosenki i nowe zabawki.
Ref.: Jesteśmy dziećmi…